התקנת מצלמות אבטחה לבניין

התקנת מצלמות אבטחה לבניין

בשוק מגיעות במגוון רחב של סוגים וגדלים. בעוד את מצלמות האבטחה הגדולות והבולטות ניתן להתקין בתור הרתעה למען יראו ויראו, הרי שמצלמות אחרות תרצו להתקין בסתר כך שהסביבה לא תוכל לשים לב אליהן.

הדבר נועד על מנת לגרום לאנשים להתנהג בטבעיות בסביבתן ללא חשד כי עוקבים אחרי פעולותיהם.

סוג זה של מצלמות יכול לספק לבעל העסק תמונה ברורה באשר להתנהגות העובדים. כך ניתן לזהות האם העובד מתעצל בעבודתו ולא עובד מספיק, לאתר מקרים של גניבת ציוד מן המשרד וכן לעלות על התנהגויות לא נאותות אחרות כמו הטרדה של עובדים.

התקנת מצלמות אבטחה לבניין

ניתן לבצע  אשר יאפשרו לכם כהורים לראות את התנהגות השמרטפים ולוודא כי הם מתייחסים כראוי לילדיכם.

התקנת מצלמות אבטחה לבניין השימוש באינטרקום קיים כבר שנים רבות בבניינים רבי קומות ובמשרדים אשר לא מעוניינים כי אנשים זרים ולא רצויים יכנסו לתחומם. במקום להגיע בכל פעם לדלת על מנת לראות מי נמצא שם ניתן להתקין אינטרקום באמצעותו תוכלו לסנן מרחוק את באי הבית או המשרד. לאינטרקום ניתן לצרף גם מצלמה באמצעותה ניתן לזהות את האדם שהגיע ולוודא כי הוא אכן מי שהוא אומר שהוא. מערכת זו הכוללת גם מיקרופון עלולה להתקלקל עם הזמן וכדי להחזיר את מצב האבטחה לתקינות מלאה יש לבצע תיקון אינטרקום בהקדם.

התקנת מצלמות אבטחה לבניין על מנת לא להפוך לחלק מסטטיסטיקת הפשיעה בישראל מומלץ לצייד את ביתכם הפרטי ואת בית העסק כאחד בציוד אבטחה מתקדם. כיום מצלמות האבטחה מסוגלות לצלם צילומי פנורמה היקפיים באיכות גבוהה ביותר, מערכות האזעקה יכולות להזעיק באופן אוטומטי את המשטרה או מכבי האש כמו גם לתעד את מבצע העבירה בשעת מעשה.

מה יגידו השכנים: האם מותר להתקין מצלמות בבית משותף?

15/12/2014 | תחום התמחות: בתים משותפים

גניבות ופריצות הן למרבה הצער תופעה נפוצה מאוד בכל רחבי הארץ, אשר רשויות החוק מתקשות לאוכף ולמנוע אותה. כפועל יוצא מכך, מרבית בנייני המגורים בימינו מרושתים באמצעי הגנה כמו התקנת מצלמות אבטחה לבניין, וכמו כן נפוץ בהם השימוש במצלמות אבטחה. ואולם, לא אחת מצלמות אלו  מעלות סוגיות הקשורות לפרטיות תושבי הבניין, זכויות השימוש בתמונות וחוקיות ההתקנה בכלל. 

שמירה על זכויות הפרט והתקנת מצלמות אבטחה

סעיפים בחוק הישראלי שעוסקים בכבוד האדם וחירותו מתייחסים לשמירה על פרטיות, ובתוך כך גם לצילומי הפרט כשהוא  אינו ברשות הרבים אלא ברשות היחיד. הגדרת החוק לרשות היחיד כוללת גם מקומות שהפרט מרגיש בהם ביחידות, כמו חדר שירותים או מעלית ריקים מאנשים אחרים. כלומר, מקומות בהם האדם מרגיש בנוח וברשות עצמו, ויכול להרשות לעצמו להתנהלות המקובלת בצנעת הפרט. מאידך, קיימים חוקים הבאים להגן על הפרטיות של אדם ורכושו, שיכולים להתקיים כל עוד הם אינם פוגעים בפרטיות של היחיד. הווה אומר, שהתקנת מצלמות בבית משותף הינה חוקית כל עוד היא נועדה לספק הגנה לדייריו ורכושם, ועומדת בתנאים ובדרישות החוק.

מצלמות אבטחה בפח זבל 

שקט לוועד הבית 

על מנת שהתקנת מצלמות אבטחה תעמוד בדרישות החוק, מטרתה צריכה להיות דאגה לביטחון הדיירים ורכושם, ובגדר שימוש רגיל וסביר ברכוש ובשטח המשותף בבניין. במילים אחרות, מטרת התקנת המצלמות הינה לשמור ולהגן על  הדיירים מפני פגיעות ברכושם המשותף. מדובר בפגיעות כדוגמת השחתה של רכוש, פריצות וגניבות. זאת, כל עוד ההתקנה הינה בגדר עניין כשר ואישי, כאשר הצילום הינו אקראי ואינו נועד למטרת פרסום של תמונות בציבור. 

התקנה נאותה של התקנת מצלמות אבטחה לבניין משותף

בהתחשב בדרישות החוק, התקנה נאותה של מצלמות אבטחה בבניין משותף נדרשת לעמוד במספר הגבלות. ראשית, מובן שחל איסור על פרסום צילומי האבטחה ברשות הרבים. כמו כן, יש לוודא כי הצילומים לא יפגעו ברשותו של היחיד, בין אם בביתו או במקומות בהם הוא מרגיש ברשות עצמו. כלומר, אין להתקין אותן במעליות, כמו גם באופן המצלם כניסה לדירות. אין לצלם, חדרי שירותים והכניסה להם, וכן אף פינה ומיקום מבודד בבניין שאין סיבה מיוחדת לאבטחו. בנוסף, יש להימנע מהתקנת מצלמות  בחלל המשותף בנקודות המשמשות רק דיירים מסוימים, כמו תיבת דואר, חנייה או מחסן של דייר ספציפי. מומלץ שלא להתקין סאונד במצלמות, וכך להימנע מלעבור על דרישות החוק המתייחסות להאזנות בסתר. 

אמצעים נוספים להתקנת מצלמות אבטחה לבניין

מעבר להתקנת מצלמות אבטחה רק בשטחים המשמשים את כלל הציבור, ושאין בהם חדירה לרשות היחיד, יש גם לדאוג לאמצעים נוספים אשר יבטיחו את חוקיות ההתקנה. אמצעים אלו כוללים בין היתר שילוט נאות אשר יידע את הדיירים על נוכחותן של מצלמות אבטחה בשטח בניין המגורים המשותף, החיצוני והפנימי כאחד. בנוסף לכך, יש לעגן את התקנת המצלמות בנהלים ברורים הידועים לכל הגרים בבניין, אודות אופן השימוש בחומר המצולם, מי רשאי לצפות בו, אופן שמירתו ומועדי מחיקת צילומים שכבר אינם רלוונטיים. מלבד זאת, לאור רגישות הנושא וההשלכות שבהתקנת המצלמות, חשוב כי החלטה על התקנת מצלמות אבטחה לא תסתמך רק על החלטת ועד הבית, אלא תאושר באסיפה של כלל דיירי הבניין ולכל הפחות תתקבל בהסכמתו של רוב מובהק.

מצלמות לוועדי בתים בלובי הבניין 

מצלמות לוועדי בתים

מצלמות לוועדי בתים

מצלמת אבטחה לבניין מגורים נועדה לשמירה על הקיים והתראה בפני ונדליזים או ליכלוך שיגרתי המצלמות מצלמות גם את דירי הבניין כך שמחובתם לשמור על הלובי, חדרי המדרגות,חדר האשפה,לובי המעלית,חדרי המדרגות,כניסות לבניין אחורי וקידמי,חדרי הפעלה גימבורי,חדר כושר,כמו על ביתם הפרטי.

האם צריך להתקין מצלמות אבטחה לחדרי אשפה

חדרי אשפה חייבים להיות נקיים מאוד משם מתחילים כל המפגעים זבל על הריצפה אוכל מקולקל מזמין מזיקים שונים ,מצלמות אבטחה לחדרי אשפה  תמנע משכנים שלא אכפת להם לזרוק את הזבל ברצפה, דבר המוביל לתחילת הבעיות, ניתן להשתמש עם התקנת מצלמות אבטחה התתעד את המתרחש בחדר גם במצב של חושך מוחלט וכך תאפשר לעקוב מי המלכלך ולפתור את בעיית הליכלוך

האם מותר לדייר שגר בבניין להתקין מצלמות אבטחה בבית משותף ביוזמתו 
בדרך כלל תמיד הדייר ינסה לשכנע עוד דיירים בבניין המשותף להתחלק ביחד איתו על ההוצאות של ההתקנה. אבל אם השכנים לא רוצים, חשוב לעשות זאת בצורה שלא תיצור סכסוך. על פי חוק מותר לכל אחד מהדיירים להתקין את המצלמה עד דעת עצמו, אבל אסור עליו לפגוע בפרטיות. כלומר לכוון אותה לדלת הכניסה של השכנים או לגינה שלו. בדקו את החוק לעומק לפני שאתם מחליטים לעשות זאת על דעת עצמכם.

כדי לדעת:  רצוי להזמין מתקין מצלמות אבטחה על מנת שימליץ לכם על הסוג המתאים והמשתלם לכם ביותר לבית שלכם. רצוי לבחור בציוד הקלטה איכותי כל שתוכלו להשתמש בצילומים בעת הצורך. רצוי לבחור במצלמות HD ולוודא שיש לכם גישה נוחה לצפייה דרך הסמארטפון ומהחשב.

להזמנת התקנת מצלמות אבטחה בבית משותף, ניתן להשאיר פרטים באתר או ליצור קשר טלפוני עידן מערכות תקשורת

www.idan-comp.com

 054-6999087-03-5716044

 

 

 

 

    הכנס פרטים ותענה בהקדם

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    לוגו של וואטסאפ