התקנת מצלמות לבית אבות

התקנת מצלמות לבית אבות

מצלמות נסתרות לקשישים, מצלמה נסתרת לקשיש,מצלמות אבטחה בבית אבות

התקנת מצלמות לבית אבות

רוב המטפלים בזקנים עושים זאת במסירות רבה, אולם חשוב להיות עם היד על הדופק ולהמשיך לעקוב אחר הטיפול בבן המשפחה. כאשר מתעורר חשד, חשוב לא להתעלם, להקשיב ל"תחושות הבטן" ולוודא שבן המשפחה הזקן מקבל את הטיפול הטוב ביותר שאתם מאחלים לו. שימוש במצלמות מעקב הוא אחד האמצעים למעקב אחר הטיפול בבן המשפחה הזקן

סימנים לזיהוי התעללות והזנחה
כאשר אחד מהורינו מקבל מטפל סיעודי קבוע, המטפל הוא האחראי על הטיפול היומיומי בהורה. כדאי לבדוק לעיתים קרובות את הנושאים הבאים על מנת לזהות אפשרות של טיפול לקוי ובלתי חוקי. במידה ואתם שמים לב לשינוי ניכר במצב רוחו, לחבורות או פצעים על גופו, ולשתיקתו כאשר הוא נמצא עם המטפל הסיעודי שלו. סימנים מסוג זה ואחרים יכולים להצביע על כך שהזקן עובר התעללות ומפחד להודות בה. כדאי בכל ביקור, לבדוק את מצב המקרר, לעקוב אחר מלאי התרופות, לשים לב שכל התרופות שהזקן מקבל הן לפי הוראות הרופא. חשוב לשים לב לנקיון הבית, רמת ההגיינה האישית של הזקן, ביגוד מתאים לעונה, בגדים נקיים ונוחים.

התקנת מצלמה נסתרת 

מצלמות גלויות מתריעות את המצולם מפני פגיעה בפרטיות חוסר אמון וכוליי…
המצלמות ממוקמות במקומות מרכזיים בבית היכן שמתרחש עיקר הפעילות.
מצלמות נסתרות מצוינות למעקב אחר חשד לתהיתנהגות לא הולמת מצד המטפל או למעקב אחרי מטפל חדש
שילוב בין שניהם שילוב מנצח גם מרתיע את המצולם וגם נותן לנו עמדת צפייה נוספת ללא ידעתו של המטפל.

 

היתרונות של התקנת מצלמות אבטחה בבית אבות 

המקרה אשר הוזכר חוזר על עצמו תכופות, אך זהו בהחלט מקרה אשר נמצא בראש רשימת המקרים הקיצוניים העלולים להתרחש אשר אכן ניתן למנוע באמצעות התקנת מערכת מצלמות אבטחה במקומות נבונים, אך לא תמיד זהו המקרה היחיד אשר גורם לנו לשקול את חשיבותן של מצלמות האבטחה בבתי אבות או למטפלים בקשישים.

לעתים הצורך במצלמות אבטחה נובע מעבודה לא טובה של המטפלים או טיפול לא יאה בבתי האבות, דבר אשר גם הוא יכול להימנע (או להלקח לבית משפט עם עדות מוקלטת כדין) ולהבטיח כי אכן קרוביכם יקבלו את הטיפול אשר מגיע לו בכסף המשולם וכמובן שללא יוצא מן הכלל, בתור אדם בוגר אשר זקוק לטיפול יאה, בין אם הטיפול הינו טיפול תרופתי ובין אם זה התנהגות חברתית מקובלת כלפיו.

מערכת אבטחה יכולה לספק פתרון מיגון עבור בתי אבות, המערכת מאפשרת לקב"ט להשגיח על הדיירים ואורחיהם, על העובדים, לפקח על הרכבים הנכנסים לחניית בית האבות מפני פריצות וונדאליזם. וכמו כן, לאבטח את בית האבות מפני כניסה של פולשים. התקנת מצלמת אבטחה ברחבת הכניסה יכולה למנוע מדיירים מבולבלים לשוטט ללא השגחה ופיקוח של הצוות הרפואי.

התקנת מצלמות לבית אבות

לאחרונה, העבירה הכנסת בקריאה טרומית הצעת חוק לחייב בתי אבות סיעודיים להציב מצלמות בחדרים. הפעלת המצלמות מותנית באישור משפחת הדייר ובמידה ויש הסכמה היא צריכה להיות מתועדת בטופס הסכמה.

אז מצלמות בחדרי הדיירים זה דבר טוב או לא טוב? תלוי איך עושים זאת.
עד היום בתי אבות רבים השתמשו במצלמות מעקב לשטחים הציבוריים בלבד. החידוש בהצעת החוק קשור להכנסת המצלמות לתוך חדרי המגורים של הדיירים. צורך זה התחזק בעקבות סדרת כתבות ומקרים בהם נחשפו מצבים של טיפול לא ראוי מצד צוותים בחסרי ישע.
מהם היתרונות בהפעלת מצלמות?
א. ניתן לעקוב אחר איכות הטיפול בדייר.
ב. אפשרות לזיהוי נפילה טרם התרחשותה.
ג. אפשרות לזיהוי צוות לא מתאים.
ד. אפשרות זיהוי צוות ראוי לשבח.
ה. ניתן לעקוב אחרי הטמעת נהלים.

התקנת מצלמות לבית אבות

התקנת מצלמות לבית אבות

בעיקרון, הרי אין טעם בצילום אם אין דרך לצפות ולהשתמש במידע לצורך זיהוי בעיות, פתרונן ומניעתן. כמו כן, המידע חייב להיות מאובטח ולהיראות רק על ידי מי שהוסמך לכך.
נכון להיום, משפחה או דייר שמתנגדים להפעלת המצלמות יכולים או שלא להיכנס מלכתחילה לבית אבות שבו מותקנות מצלמות בחדרים או לבקש שהמצלמה בחדר לא תופעל.
כחלק מהבירור שאתם עושים לפני שאתם מכניסים את יקירכם למקום זה או אחר כדאי שתשאלו את השאלות הבאות:
א. האם מותקנות מצלמות בחדרים?
ב. מי רשאי לצפות במצלמות?
ג. כיצד המידע מאובטח.
אסכם ואומר שלאור ניסיוני, אני מאמינה שמצלמות יכולות לאפשר גם את שיפור איכות הטיפול וגם את הגברת האמון והשקט הנפשי של המשפחות. זה כמובן נכון כל עוד התשובות לשאלות שהעליתי למעלה מספקות. 

שמירה על בטיחות של הקשישים

הבטיחות היא דבר ראשון במעלה בבחירת בית אבות. אם אתם מתלבטים בעצמכם אם לעבור לגור בבית אבות כדאי שתוודאו שיש בבית האבות מערכת מצלמות אבטחה (שתגן עליכם מפני גניבות או מקרי אלימות), כדאי לוודא שישנו מאבטח ששומר בבית האבות באופן קבוע מסביב לשעון, כדאי לוודא שישנם מנעולים חזקים ומנגנוני בטיחות נוספים למניעת מקרים לא נעימים מסוגים שונים. כמובן שאם אתם מחפשים בית אבות עבור אדם מבוגר מאוד שתלוי לחלוטין בצוות בית האבות, כדאי במיוחד לדאוג לכך ולוודא שמותקנת במקום מערכת מצלמות אבטחה. לא חסרים מקרים של התעללות בחסרי ישע בגיל השלישי ולעיתים מערכת שכזו מספקת התרעה והיא ההבדל בין חיים שלווים ונוחים לבין אסון של ממש. כמובן שברוב המקרים אין להתקנת מצלמות אבטחה שימוש באמת, אבל תמיד כדאי שיהיה.

האם מומלץ לעדכן את המטפל בהתקנת מצלמות אבטחה

במחקרים בהם נשאלו מטפלים מה דעתם בכל הנוגע להקלטת וידאו שלהם תוך כדי יום עבודה בין עם תינוק ובין עם בקשיש, רובם המכריע נענו בחיוב וברצון, אלא שדרשו לדעת באופן כנה כי ישנה מערכת אבטחה אשר מקליטה אותם. כמו כן, חלק בלתי מבוטל טענו שהדבר אפילו יגביר את האמון בצד השני (בצד המקליט\המפקח), בעקבות הגילוי הנאות ובנוסף בגלל שהם מצולמים ויודעים שגם הצד השני רוכש בטחון ושקט נפשי.

במצב נורמלי, בו החלטנו לשכור שירותיה של מטפלת בקשיש \ תינוק, נוכל באופן כנה ליידע את המטפלת, לקבל את אישורה ובכך שני הצדדים שקטים ובטוחים. במצב שכזה ניתן להתקין מצלמות אבטחה רגילות ולא נסתרות.

לפרטים נוספים צלצלו למומחים של עידן מערכות תקשורת 

www.idan-comp.com

054-6999087  03-5716044

 

 

 

 

 

    הכנס פרטים ותענה בהקדם

    קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
    לוגו של וואטסאפ